"Hee clickspaan, klik mee tegen kanker!"

Leestijd: 0 minuten
Create & Convert

Het Deventerse Create & Convert, een online agency, is op 1 november een campagne gestart om awareness te genereren voor alvleesklierkanker: Clicks for Cancer. Hoewel het publiek voor deze actie niet hoeft te doneren, levert het wel geld op voor onderzoek naar alvleesklierkanker. Want, zo weet Create & convert, online clicks zijn geld waard. Voor elke klik die mensen doen betalen bedrijven een aantal cent.

"Zo slaan we twee vliegen in één klap," vertelt Mark Kedde, eigenaar van Create & convert en initiatiefnemer van de actie, "Meer awareness voor deze zeldzame ziekte én geld om het te bestrijden."

Het idee voor de campagne ontstond na het overlijden van Kedde's werkgever en vriend Elia Quentin, aan alvleesklierkanker. "Zonder hem had Create & Convert niet bestaan. Hij was iemand die altijd ideeën had en het liefst elke maand een nieuwe onderneming opzetten. Plots was hij er niet meer, een gigantische klap." Na Quentin's overlijden knaagde het aan Kedde om iets te doen.

"Maar we zijn een online marketing bureau en geen goed doel, het duurde even voordat het kwartje viel," vertelt Kedde. De specialisatie van Create & Convert  ligt  in conversiemarketing. Een tak van sport waarbij websites, zoekresultaten en sociale media geoptimaliseerd worden om zo meer mensen een gerichte actie  te laten doen. "We bedachten dat we al deze kennis ook konden gebruiken voor een sterke campagne."

Zo ontstond Clicks for Cancer, een campagne met een simpel idee, zo legt Kedde uit: "Mensen hoeven alleen maar te klikken. Dat is echt alles. Want online betalen bedrijven al voor de aandacht en clicks, maar nu gaat dit geld naar het goede doel." De Clicks for Cancer-campagne steunt Support Casper.

Hoewel de campagne is gericht op het grote publiek, hoe meer clicks hoe beter, kon hij niet bestaan zonder de bedrijven die voor de donaties per click zorgen. "We zijn trots op de vele vrijgevige bedrijven die zijn aangesloten, tegelijkertijd worden ze wel gezien door alle mensen die bij Clicks for Cancer klikken. Zo winnen we allemaal." Ook webdevelopers, een brand marketing specialist,  illustrator, tekstschrijver, notaris, en het hele team van Create & Convert maakten de actie, kosteloos, mogelijk.

"Het laat Elia's impact zien. Dat we na zijn overlijden dit hebben op kunnen zetten met zoveel mensen die meewerkten. Daarnaast is het gewoon belangrijk, want alvleesklierkanker is een zeldzame, maar slopende ziekte." In 2019 kregen ongeveer 2.500 mensen de diagnose alvleesklierkanker, met een geschatte levensduur na diagnose van vaak minder dan zes maanden. "Voor Elia kunnen we nu niks meer betekenen, maar we zetten ons in voor de mensen voor wie we alvleesklierkanker kunnen helpen bestrijden."

Clicks for Cancer steun je door eenmalig te klikken via www.clicksforcancer.nl.


Mark Kedde
Create & Convert

Website
Zakelijke dienstverlening Nieuws over onze leden